Powerslide Phuzion skate-a-round
Futurumshop
inlineskateshop.nl bedrijfsuitje groepsuitje
Help Zoeken Gebruikerslijst Gebruikersgroepen Registreer Profiel Log in om je privéberichten te bekijken Inloggen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    inline-skate.nl forum index -> Tech department -> schaatsbuis onder skeelerschoen
< Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >  
Auteur Bericht
perseus
ABEC 1
ABEC 1

BerichtGeplaatst: 15-12-2009 8:49 pm    Onderwerp: schaatsbuis onder skeelerschoen Reageer met quote

Allen,

Nu door zout en nattigheid de wegen voorlopig weer verpest zijn wil ik wel gaan schaatsen. Dit zal hier wel vloeken in de kerk zijn, maar toch. Iemand ervaring met het plaatsen van schaatsbuizen onder skeelerschoenen met 195 mm steek? Welke merken zijn hiermee compatible.
bantega
ABEC 3
ABEC 3

BerichtGeplaatst: 15-12-2009 10:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vlgs mij kan dat nu juist niet (en als het toch kan, hebben ze me de verkeerde skeelerschoenen verkocht (165mm)
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
janneman
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 16-12-2009 12:41 am    Onderwerp: toch Reageer met quote

dat kan inderdaad bij 195 steek.

bantega schreef:
vlgs mij kan dat nu juist niet (en als het toch kan, hebben ze me de verkeerde skeelerschoenen verkocht (165mm)

en zelfs bij 165 steek Cool

zie bijvoorbeeld hier of hier
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
derkwillem
ABEC 1
ABEC 1

BerichtGeplaatst: 16-12-2009 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Powerslide maakt klap-onderstellen voor schoenen met steek 195, mijn schaatsmaatje Maarten rijdt op een C4-schoen en een Powerslide buis. Wat ik weet heeft hij wel af en toe wat gedoe met die dingen gehad, maar wij hebben samen de 200 op de Weissensee gereden, dus die buizen kunnen niet echt slecht zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
perseus
ABEC 1
ABEC 1

BerichtGeplaatst: 17-12-2009 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt me goed een klapsetje van powerslide. zou je kunnen achterhalen welk type setje dat was? ik zou je erg dankbaar zijn....ik heb nl. best mooie schaatsjes voor een redelijke schaatser. Viking marathon mid 1. Maar die zijn vast. ik heb al een keer op thialf op (slecht passende)klapschaatsen geschaatst en gemerkt dat die vergevingsgezinder zijn in bochten... Very Happy
Vildeke
ABEC 1
ABEC 1

BerichtGeplaatst: 19-12-2009 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yes, eindelijk iemand die de vraag stelt ... heeft iemand ervaring met die Raps (VCool inilne ijzers? en of wat meer info over die Powerslide setjes. Voor een beginnende schaatser (wat wil ... als belg) moet zoiets toch voldoende zijn me dunkt.

Dank bij voorbaat en prettige winterse feestdagen!

Vilde
Naar boven
wolf
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 20-12-2009 1:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij op Powerslide alu buizen.
Ik heb het gevoel dat er wel iets beters op de markt is dan deze dingen. Maar ik ben geen schaatser dus ik weet het fijne er ook niet van.
De schoenen (powerslide M1) zijn wel goed. Alleen wat te stijf voor schaatsers denk ik, maar ik vindt dat juist wel lekker.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frankje
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 20-12-2009 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij al enkele jaren op een ouder model Powerslide C6 met een in de opruiming gekocht Mogema crosstrainer buis eronder. Beide 165 steek. Ik schaats ook niet zo veel maar de keren dat ik er op rijdt heb ik er veel plezier van.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
derkwillem
ABEC 1
ABEC 1

BerichtGeplaatst: 21-12-2009 3:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die powerslide-buizen kun je bekijken op de site van Powerslide. Volgens mij ga ik nu een fotootje uploaden, als dat lukt tenminste.

Volgens mij kun je ze bij iedere fatsoenlijke winkel wel kopen, zeker als ze ook inlinespullen verkopen (en welke fatsoenlijke shop doet dat nu niet, zeg nou zelf). Ik weet eigenlijk niet of er nog meer redelijke buizen te koop zijn voor schoenen met een 195-steek. Weet iemand daar meer van? Ik zou met mijn C2-schoen wel eens op het ijs willen rijden. Ik heb die nieuwe Maple-schoen geprobeerd (BFT 90, die met dat gouden ritsje), maar vond ik niet fijn. Zoek iets met voldoende steun maar wel volop bewegingsruimte. Inderdaad, die C2schoen.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Vildeke
ABEC 1
ABEC 1

BerichtGeplaatst: 22-12-2009 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het internet is zeer schaars met info hierover ... bij mijn weten bestaan die Raps V8 Inline ijzers (met verwisselbare poitten zodat zowel een schoen met 165 als 195 steek te monteren is) en zo te horen dus ook die Powerslide ijzers ... verder gonst het in verschillende amerikaanse fora van adaptor stukjes, het bijboren van extra gaten en andere zaken waar ik mij als leek precies niet aan wil wagen.

Ik overweeg die Raps ijzers (op skatedump staat een foto met een Powerslide C6 schoen (195 steek) hier, maar zou graag ergens een soort review of reactie hebben van iemand die er al op gereden heeft
http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=812
Naar boven
janneman
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 14-01-2010 9:43 pm    Onderwerp: inmiddels Reageer met quote

m'n powerslide R2 schoen voorzien van een Rollerblade/mogema vast ijzertje.

heerlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Anne-Jelmer
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 19-01-2010 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tjee, dat lijkt me een heel kort ijzertje!
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
janneman
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 19-01-2010 12:52 pm    Onderwerp: relatief Reageer met quote

vergeleken met een hockey of kunst-schaats is het nog altijd een lang ijzer - mister achterhoeker Wink

volgens verschillende commentaren op schaatsforum ga je niet echt sneller ofzo met een lang ijzer. Het is overigens nét iets langer dan m'n 13,3" skateframe (gemeten van voorste naar achterste as).

en alles is relatief. het dooit nu akelig en dan is de lengte van t ijzer al helemaal niet meer belangrijk!
Naar boven
erwin
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 19-01-2010 2:44 pm    Onderwerp: Re: relatief Reageer met quote

janneman schreef:
het dooit nu akelig en dan is de lengte van t ijzer al helemaal niet meer belangrijk!

tenzij je in de buurt van een ijsbaan woont (zoals ik). het ijzer valt volgens mij wel mee. volgens mij heb je net als ik een schoenmaat hoger dan 47 zodat het lijkt alsof het ijzer kort is. (eigenlijk is de schoen gewoon lang)
groeten,
erwin Happy skating!
janneman
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 20-01-2010 12:58 am    Onderwerp: Re: relatief Reageer met quote

helaas geen schaatsbaan in de buurt van rotterdam. in dit dorp (capelle) zelfs geen zwembad. de gemeenten vinden lichamelijke beweging niet belangrijk meer.
erwin schreef:
. volgens mij heb je net als ik een schoenmaat hoger dan 47

ook hier mis Wink maat 44.

de buis is 38 cm. bij een maat 44 " zou ie eigenlijk" 44 cm moeten zijn.

morgen maar weer op wieltjes Smile
Naar boven
erwin
ABEC 9
ABEC 9

BerichtGeplaatst: 20-01-2010 9:36 am    Onderwerp: Re: relatief Reageer met quote

janneman schreef:
erwin schreef:
. volgens mij heb je net als ik een schoenmaat hoger dan 47

ook hier mis Wink maat 44.

dan was het iets met grote handen die niet in handschoenen passen als er bescherming om zit. (ik dacht:"grote handen, grote voeten") (zoals ik zelf heb) Wink

maar zelfs geen zwembad... bijna te triest voor woorden Crying or Very sad
Vildeke
ABEC 1
ABEC 1

BerichtGeplaatst: 04-03-2010 12:50 am    Onderwerp: Raps V8 Inline Reageer met quote

Hey,

na wat aarzelen, heb ik toch die Raps V8 Inline ijzers gekocht. Nu ben ik echt een beginnend schaatser dus echt oordelen kan ik niet, maar een combinatie van mijn (oude) skeeler schoenen en die ijzers zit toch comfortabeler dan de dingen die ik normaal huurde. En nu nog maar proberen gebruiken zolang het kan ... en mijn wielen staan ook klaar, moest het eens droog genoeg worden (en ik terug thuis)

Vilde
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    inline-skate.nl forum index -> Tech department Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: