| < Vorige onderwerp | Volgende onderwerp > |
| Auteur |
Bericht |
Happy ABEC 1

|
Geplaatst: 22-04-2007 10:28 am Onderwerp: Skatemaatje gezocht in Almere |
|
|
Wie lijkt het leuk om 1 tot 2 keer in de week met mij de Almeerse fietspaden onveilig te maken?
Ik ben een absolute beginner, heb tot nu alleen een basiscursus gedaan. |
|
| Naar boven |
|
 |
Rollerhoop ABEC 5

|
Geplaatst: 25-04-2007 1:36 pm Onderwerp: |
|
|
uhmmm Almere is nogal groot qua oppervlak
In welk deel van Almere zit je? |
|
| Naar boven |
|
 |
Happy ABEC 1

|
Geplaatst: 01-05-2007 9:41 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Rollerhoop,
Almere Stad Parkwijk om wat preciezer te zijn.
Aan je website te zien skate je langer. Ik ben echt een beginner hoor!
Groet,
Happy |
|
| Naar boven |
|
 |
A2tje ABEC 1

|
Geplaatst: 02-05-2007 5:40 pm Onderwerp: |
|
|
| Happy schreef: | Hallo Rollerhoop,
Almere Stad Parkwijk om wat preciezer te zijn.
Aan je website te zien skate je langer. Ik ben echt een beginner hoor!
Groet,
Happy |
Ik ben ook een beginner, maar heb er wel handigheid in merk ik.
Misschien kunnen we een cursus doen samen, ik woon in buiten btw |
|
| Naar boven |
|
 |
Rollerhoop ABEC 5

|
Geplaatst: 02-05-2007 6:33 pm Onderwerp: |
|
|
Ik skate inderdaad al wat langer maar mijn vriendin is nog een beginner.
Zij heeft wel een skatecursus gevolgd maar ze skate niet zo veel en ik denk dat dat komt doordat ze zich een beetje bezwaard voelt tegenover mij
Wij wonen in Almere-buiten Oost (dus twee stations verder hehehe)
Verder wonen wij nog niet zo lang in Almere dus kennen nog niet zoveel mensen hier en dat is wel jammer. Dus als we op deze manier ook wat mensen in Almere leren kennen, zou dat leuk zijn  |
|
| Naar boven |
|
 |
A2tje ABEC 1

|
Geplaatst: 02-05-2007 8:23 pm Onderwerp: |
|
|
Wellicht zijn we buren
Ik woon in de eilandenbuurt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Rollerhoop ABEC 5

|
Geplaatst: 03-05-2007 8:34 am Onderwerp: |
|
|
Daar fiets ik wel dagelijks doorheen richting de trein.
Wij wonen ietsje verderop in de stripheldenbuurt.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Happy ABEC 1

|
Geplaatst: 05-05-2007 10:28 am Onderwerp: |
|
|
Hallo Rollerhoop en A2tje,
Klingt gezellig met zijn vieren! Qua logistiek binnen Almere gaat dat allemaal wel lukken zo te lezen.
Hoe gaan we nu verder? Eerste kennismaking regelen ergens?
Fijne dag gewenst! Eens kijken wat er in Stad te doen is vandaag. |
|
| Naar boven |
|
 |
Ab ABEC 1

|
Geplaatst: 07-05-2007 1:16 pm Onderwerp: Almere |
|
|
Hey skateliefhebbers
het lijkt mij ook heel leuk medeskaters te ontmoeten om samen erop uit te skaten in en om Almere. Ik skate nu al een jaar of 4 en vind het super om te doen. Meestal rij ik tussen de 15 en 20 km (geschat)
tot skate in Almere |
|
| Naar boven |
|
 |
Rollerhoop ABEC 5

|
Geplaatst: 08-05-2007 6:00 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Ab,
15 tot 20 kilometer is voor mijn Vriendin in elk geval te veel
25 mei wordt er door abec11 (www.abec11.nl) op vrijdag 25 mei een skatetocht georiganiseerd die start om 19:30 uur bij de parkeerplaats van de mcDonalds aan de Weerwater
Ik ben van plan om daaraan mee te doen maar ik heb geen idee wat voor tempo en afstand deze tocht heeft.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Ab ABEC 1

|
Geplaatst: 09-05-2007 12:49 pm Onderwerp: Abec11 |
|
|
Hey Roller, ik heb een berichtje gepost op hun site....ff afwachten wat voor antwoord ik krijg maar leuk lijkt 't me wel in ieder geval
greetz |
|
| Naar boven |
|
 |
Rollerhoop ABEC 5

|
Geplaatst: 10-05-2007 10:08 pm Onderwerp: |
|
|
Aankomende zaterdag wordt er ook een tocht georganiseerd door een schaatsvereniging.
Dit staat op hun site:
Skeelerdag en presentatie skeelerkaartjes op 12 mei
De Almeerse Schaats Vereniging (ASV) en VVV Almere organiseren op zaterdag 12 mei diverse skeeleractiviteiten. Om 13.00 uur wordt door ASV de nieuwe skeelerkaartjes van 22, 30 en 40 km gepresenteerd in de VVV winkel. Om 13.15 uur start een toertocht vanuit het stadhuis en wordt er ook een skeelerclinic gegeven.
Almere is bij uitstek een stad om te skaten en skeeleren. Via de vele fietspaden, waarvan de meeste met een perfect wegdek, zoef je met grote vaart door de stad en de bossen en ontdek je hoe groot Almere eigenlijk is.
Presentatie skeelerkaart
De afgelopen maanden heeft ASV nieuwe skeelerkaartjes ontwikkeld van de 22, 30 en 40 km route die in Almere bewegwijzerd is. Met een algemeen kaartje over ASV en haar skeeleractiviteiten wordt deze mooie set aan kaartjes verkocht bij onder andere het VVV en Sport2000. De kaartjes zitten in een mooi hoesje met een keycord, zodat ze altijd handig meekunnen tijdens het skeeleren. Deze nieuwe kaartjes worden om 13.00 uur gepresenteerd. Daarmee kunnen zowel Almeerders als mensen van buiten de stad de routes eenvoudig volgen. De routes zijn door het ANWB knooppuntensysteem eenvoudig korter of langer te maken.
Toertocht en skeeler/skate clinic op 12 mei
Zaterdag 12 mei vanaf 12.30 kan iedereen die kan skaten/skeeleren zich in de VVV-winkel in het stadhuis zich inschrijven voor een toertocht van ca. 10 km. Deze toertocht wordt in een peleton gereden. Zowel de beginnende als gevorderde skater en skeeleraar kan meedoen. Het is echt een evenement om als familie mee te doen. Afhankelijk van het aantal deelnemers en het niveau van de deelnemers worden er mogelijk 2 groepen samengesteld voor verschillende niveau’s en afstanden. Onderweg stoppen we even voor een kopje koffie of een drankje bij Camping Waterhout.
Verder kan er deelgenomen worden aan een skate-/skeelerclinic van ca. 1,5 uur die op het afgezette terrein naast de Acta-PABO gebouw gehouden wordt. De basisvaardigheden van het skeeleren worden dan bijgebracht. Voor de skeelerclinic zijn een beperkt aantal plaatsen en skeelers beschikbaar.
De kosten voor deelname aan de clinic of de toertocht is € 1,50.
Help mee de tijd van de inschrijving te beperken door alvast het inschrijfformulier in te vullen, te printen en te ondertekenen. Neem deze op dag zelf mee.
Het dragen van een valhelm is bij biede activiteiten verplicht!!!
Valhelmen zijn ter plekke te huur via de ASV voor € 1,50 (borg paspoort/ID/rijbewijs of € 15,00). Voor de skate-/skeelerclinic zijn tevens skeelers te huur, inclusief helm, voor € 3,00 (borg paspoort/ID/rijbewijs of € 15,00).
Alle deelnemers aan de skate-/skeelertoertocht en skate-/skeelerclinic wordt aangeraden pols- en kniebescherming te dragen.
Na afloop staat er een versnapering klaar bij het VVV.
Het belooft een leuk evenement te worden als opwarmer voor het “Almere Skate en Skeelerevent” wat op 10 juni door ASV op industrieterrein “De Binderij” wordt georganiseerd. Kijk voor meer informatie over het “Almere Skate en Skeelerevent” kunt u vinden onder het menu Skeeleren/Skaten - 3de Skeelerevent.
Voor vragen kunt u mailen naar skeeleren@asv-almere.nl of bel 06-18828875.
(oeps..natuurlijk wel zo netjes om hun website ook even te vermelden: http://www.asv-almere.nl) |
|
| Naar boven |
|
 |
Rollerhoop ABEC 5

|
Geplaatst: 15-05-2007 7:18 am Onderwerp: |
|
|
Spreken we ergens in parkwijk of in Almere Buiten Oost af?
's avonds doordeweeks of overdag in een weekend?
Mijn vriendin werkt in de zorg en moet daardoor ook wel eens in de avond of in het weekend werken dus het word wel even puzzelen  |
|
| Naar boven |
|
 |
Happy ABEC 1

|
Geplaatst: 15-05-2007 10:26 pm Onderwerp: |
|
|
Ergens tussenin? Bijv. Café Seventies in Almere Buiten? Ik kan door de weeks 's avonds behalve maandag. Vrijdag en de rest van het weekend overdag. Doe maar een voorstel.
Groetjes, |
|
| Naar boven |
|
 |
Happy ABEC 1

|
Geplaatst: 15-05-2007 10:27 pm Onderwerp: |
|
|
Ergens tussenin? Bijv. Café Seventies in Almere Buiten? Ik kan door de weeks 's avonds behalve maandag. Vrijdag en de rest van het weekend overdag. Doe maar een voorstel.
Groetjes, |
|
| Naar boven |
|
 |
Dainai ABEC 1

|
Geplaatst: 17-05-2007 8:06 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik woon ook in Almere Buiten en zou graag mee skaten, is dat ok? |
|
| Naar boven |
|
 |
Rollerhoop ABEC 5

|
Geplaatst: 18-05-2007 7:18 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Dainai,
zoals ze zo mooi zeggen: "hoe meer hoe beter"  |
|
| Naar boven |
|
 |
Dainai ABEC 1

|
Geplaatst: 18-05-2007 10:10 pm Onderwerp: |
|
|
Ja inderdaad , wanneer gaan we?? |
|
| Naar boven |
|
 |
sin ABEC 3

|
Geplaatst: 19-05-2007 9:19 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Rollerhoop (en de rest),
De tochtjes met Adrienne van ABEC11 zijn 15 tot maximaal 20 km. lang, en duren maximaal 2 uur. De snelheid is ongeveer 15-17 km. per uur.
Echt iedereen kan meedoen. Het groepje is nooit groot, ongeveer 10 skaters.
De route staat ook nooit 100% vast: gaat er bijv. iemand mee die er wat meer moeite mee heeft, waardoor de snelheid wat lager ligt, dan wordt de route ingekort. Zijn er mensen die moeite hebben met bruggen, dan zal Adrienne extra aandacht hieraan besteden voor diegene.
Gewoon allemaal een keer meegaan, en misschien wordt het dan wat groter in Almere
Groetjes,
Sandy |
|
| Naar boven |
|
 |
|