| < Vorige onderwerp | Volgende onderwerp > |
| Auteur |
Bericht |
Evil Pussy ABEC 9

|
Geplaatst: 13-05-2009 7:45 pm Onderwerp: Rotterdam |
|
|
"Het programma is gewijzigd ten opzichte van vorig jaar," meldt de website van Rotterdam on Wheels, maar of dat veel gaat uitmaken? Het zal toch in elk geval wel een marathon blijven? Verdere informatie volgt nog. Maar de datum is in elk geval bekend: zondag 13 september 2009. Ik heb 'm in m'n agenda staan. Nog meer inline-skate.nl-ers die er naartoe gaan?
Laatst aangepast door Evil Pussy op 13-05-2009 10:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt. |
|
| Naar boven |
|
 |
wilco ABEC 1

|
Geplaatst: 13-05-2009 8:16 pm Onderwerp: |
|
|
Het is alleen de begintijd die gewijzigd is;nl 14.00 uur ipv 16.30 uur. Ook dit jaar ga ik hem weer skaten.Het is toch erg gaaf om hem uit te skaten.  |
|
| Naar boven |
|
 |
perseus ABEC 1

|
Geplaatst: 13-05-2009 8:20 pm Onderwerp: |
|
|
Ben wel benieuwd hoe dat is opgezet. Begreep dat het een soort peletontocht is. De afstand is geen probleem, maar hoe snel gaat zoiets. Can anyone fill me in?
Ik wil nl wel eens proberen mee te doen dan als niet super ervaren skeeleraar. _________________ Wat kapot gaat was niet sterk genoeg |
|
| Naar boven |
|
 |
Evil Pussy ABEC 9

|
Geplaatst: 13-05-2009 10:07 pm Onderwerp: |
|
|
| perseus schreef: | | Begreep dat het een soort peletontocht is. De afstand is geen probleem, maar hoe snel gaat zoiets. Can anyone fill me in? |
Geen peletonstocht, maar een wedstrijd met een vrijwel gelijktijdige start van wedstrijdrijders en recreanten. Er is een verkeersvrij gemaakt parcours vanaf de Coolsingel, via de Maasboulevard naar het Kralingseplein bij de A16. Dat parcours leg je vier keer af voor de marathon. De snelle wedstrijdrijders doen dat in net iets meer dan een uur. Recreanten mogen er - geloof ik - tweënhalf uur over doen voor ze van de weg geplukt worden. Er staan behoorlijk wat rijders aan de start - vorig jaar roind de 1000 geloof ik - en er is onderweg veel publiek dat je aanmoedigt. Al met al iets wat je zeker een keer mee moet maken als skater. |
|
| Naar boven |
|
 |
Uncle Skate Expert

|
Geplaatst: 14-05-2009 7:17 am Onderwerp: |
|
|
ben benieuwd hoe het parcours gaat worden want de weg bij het omkeerpunt ter hoogte van de A16 is veranderd en de bekende 'doorsteek' waar het werkelijke omdraaien altijd plaatsvond is niet meer aanwezig... en of ze die speciaal voor de halve loop en hele skate marathon terug gaan leggen betwijfel ik...
En veel opties om het parcours aan te passe zijn er ook niet... hoogstens iets verder of dichterbij omdraaien maar dan moet de finish ook verlegd worden willen ze de goede afstand kunnen waarborgen _________________ onlineskeelershop.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
Belgian_Inline_Center ABEC 9

|
Geplaatst: 17-05-2009 2:07 am Onderwerp: |
|
|
ik ben normaal ook weer van de partij..
hopelijk zakken wij dit jaar met een bende af!
verwacht ze dus maar, die Belgen..  _________________ Huub H.
Belgian Inline Center vzw
mobile: +32 496/89.14.71
msn: huub@BelgianInlineCenter.be
|
| Naar boven |
|
 |
kwakie ABEC 1

|
Geplaatst: 31-05-2009 9:06 am Onderwerp: rotterdam |
|
|
Nou het programma is niet alleen gewijzigd, maar ook de afstand: het is slechts een halve! M.i. het eind van ROW voor skaters. Alle argumenten over wat het zo uniek maakte in de prullenbak! Goed gedaan hoor ROW!
Ik zeg: Beneden Leeuwen en skeeleren over dijken één week eerder! |
|
| Naar boven |
|
 |
Frankje ABEC 9

|
Geplaatst: 31-05-2009 9:43 am Onderwerp: Re: rotterdam |
|
|
| kwakie schreef: | | de afstand: het is slechts een halve! |
Nou ja zeg
Welke gevaarlijke gek heeft dat bedacht?
Dat wordt dan vast zoiets van:
- We maken er een halve marathon van..... dat trekt vast meer mensen want dat is wat laagdrempeliger.
- Goh, wat is er weinig animo voor ons evenement zeg
- We moeten de zaak opdoeken want we zijn in erg zwaar weer terecht gekomen. |
|
| Naar boven |
|
 |
SprintMaster ABEC 9

|
Geplaatst: 31-05-2009 10:34 am Onderwerp: |
|
|
| Doodzonde!. Wel een goede training voor Berlijn een week later. |
|
| Naar boven |
|
 |
Evil Pussy ABEC 9

|
Geplaatst: 31-05-2009 1:00 pm Onderwerp: |
|
|
Wat een belachelijke beslissing. Een van de weinige momenten in het seizoen waarop je als recreant een officiële marathon kunt rijden en dan hopsakee afgeschaft.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Anne-Jelmer ABEC 9

|
Geplaatst: 01-06-2009 12:17 am Onderwerp: |
|
|
| Shit hey! Net nu mijn rug weer voorzichtig aan stabiel schijnt te zijn. En ik heel voorzichtig aan iets meer begon te denken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Pieter ABEC 1

|
Geplaatst: 01-06-2009 10:19 am Onderwerp: |
|
|
In Zaandam speelde dit ook, er was aan de organisatie voorgelegd dat editie 2009 door kon gaan, maar met een ander parcours en minder subsidie. Zaandam heeft toen de handdoek in de ring gegooid.
Ik vermoed dat in Rotterdam druk van de winkeliersvereniging ook een rol heeft gespeeld.
Om 16.30 sluit de finish (start 15.15). Dat betekent dat een kwartier na sluiting de hekken weg zijn en het winkelend publiek ongehinderd door omleidingen met de auto naar huis kan.
Laten we het maar positief bekijken, wat zijn de verwachte eindtijden? Ik ga voor 3 kwartier, wie durft het half uur aan? |
|
| Naar boven |
|
 |
Evil Pussy ABEC 9

|
Geplaatst: 01-06-2009 10:41 am Onderwerp: |
|
|
| Pieter schreef: | | Ik vermoed dat in Rotterdam druk van de winkeliersvereniging ook een rol heeft gespeeld.Om 16.30 sluit de finish (start 15.15). Dat betekent dat een kwartier na sluiting de hekken weg zijn en het winkelend publiek ongehinderd door omleidingen met de auto naar huis kan. |
Dat lijkt me wel een juiste observatie. Er was vorig jaar na afloop erg veel gemor vanwege opstoppingen op de koopgoot. En economische belangen leggen in deze tijd helaas extra veel gewicht in de schaal. Erg jammer. Ik vraag me af of het evenement zo gaat overleven, want juist die afstand zorgt ervoor dat mensen zelfs van over de grens naar Rotterdam komen. Bovendien: zou het gemor na een halve marathon niet net zo hard de kop zal opsteken? Want hoe je het ook wendt of keert, de stad ondervindt er een tijd hinder van, zeker omdat ook nog de handbikers en rolstoelers hun eigen race hebben. Ik zou zeggen: schuif dat dan allemaal in elkaar, met steeds starts in blokken.
| Quote: | Laten we het maar positief bekijken, wat zijn de verwachte eindtijden? Ik ga voor 3 kwartier, wie durft het half uur aan? |
Ja, heb je wel gelijk in, mopperen brengt ons ook niet verder. Uiteindelijk zal ik zelf waarschijnlijk toch wel naar Rotterdam komen en dan ga ik inzetten op rond de 45 minuten als die verdomde wind niet te hard in je gezicht klapt.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Evil Pussy ABEC 9

|
Geplaatst: 09-09-2009 8:55 pm Onderwerp: Re: rotterdam |
|
|
| Frankje schreef: |
- Goh, wat is er weinig animo voor ons evenement zeg
|
Dat lijkt er inderdaad wel op. Ik heb me last minute aangemeld en heb een startnummer in de driehonderd-regio. Jammer. Nou ja, kunnen ze volgend jaar het hele onderdeel schrappen en is er alleen nog even 's ochtends wat overlast van een rolstoelenrace. |
|
| Naar boven |
|
 |
SprintMaster ABEC 9

|
Geplaatst: 09-09-2009 10:34 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik ben er gewoon bij hoor. Heb startnummer 222 en had me laat ingeschreven, dus misschien dat het idd tegenvalt qua deelname. Misschien dat volgend jaar een andere stad een skatemarathon wil organiseren? |
|
| Naar boven |
|
 |
janneman ABEC 9

|
Geplaatst: 10-09-2009 7:26 am Onderwerp: verschuiving |
|
|
| Evil Pussy schreef: | | Dat lijkt me wel een juiste observatie. Er was vorig jaar na afloop erg veel gemor vanwege opstoppingen op de koopgoot. En economische belangen leggen in deze tijd helaas extra veel gewicht in de schaal...... |
tja, en het onderzoek naar het economisch effect van de koopzondagen heeft aangetoond dat zoiets onzin is - want het verschuift het aankoopmoment gewoon. De consument krijgt niet ineens meer geld en gaat ook niet ineens meer uitgeven.
Het is juist omgekeerd; als er geen evenementen zijn, komen mensen niet meer naar rotterdam, want het is een saaie stad waar niks gebeurd. Dan gaan ze hun geld ergens anders uitgeven.
| Evil Pussy schreef: | ..... toch wel naar Rotterdam komen en dan ga ik inzetten op rond de 45 minuten als die ver##### wind niet te hard in je gezicht klapt.  |
ha ha ha ... mietje!
ik hou van de IJsseldijk en de Maasboulevard - lekker tegen die wind in beulen en dan dubbel zo hard weer terug!  |
|
| Naar boven |
|
 |
Evil Pussy ABEC 9

|
Geplaatst: 10-09-2009 7:42 am Onderwerp: Re: verschuiving |
|
|
| janneman schreef: | | Evil Pussy schreef: | ..... toch wel naar Rotterdam komen en dan ga ik inzetten op rond de 45 minuten als die ver##### wind niet te hard in je gezicht klapt.  |
ha ha ha ... mietje!
ik hou van de IJsseldijk en de Maasboulevard - lekker tegen die wind in beulen en dan dubbel zo hard weer terug!  |
Bikkel! Ik ben er geen fan van en ben dat nog minder geworden toen me werd uitgelegd dat je van tegenwind meer last hebt dan je voordeel hebt van de wind in de rug. Wind is gewoon vet oneerlijk!
Maar jij bent er zondag niet bij vanwege zondag? |
|
| Naar boven |
|
 |
janneman ABEC 9

|
Geplaatst: 10-09-2009 1:13 pm Onderwerp: zondag |
|
|
| Evil Pussy schreef: | | Maar jij bent er zondag niet bij vanwege zondag? |
Dat is één van de redenen ja - dat van rustdag enzo.
andere;
- waarom betalen om het rondje te rijden wat ik elke andere dag ook gratis kan rijden? *)
- wat boeit het mij hoe lang ik daar precies over doe en wie dat het snelste kan?
(m.a.w. ik ben *TOTAAL* niet competatief ingesteld... )
*) goed idee, ga t meteen ff doen. t is zonnig en winderig! heerlijk! |
|
| Naar boven |
|
 |
janneman ABEC 9

|
Geplaatst: 10-09-2009 5:05 pm Onderwerp: lekkerrrrrrrr |
|
|
Ja hoor, weer terug. t was heerlijk!
klik op t plaatje voor de film......