| < Vorige onderwerp | Volgende onderwerp > |
| Auteur |
Bericht |
Tour de France Roller ABEC 1

|
Geplaatst: 16-01-2010 2:04 pm Onderwerp: Tour de France Roller 2010, 2nd edition |
|
|
Hi all,
"The Tour de France Roller leaves for a new adventure of 1300 km in 16 days throughout France, from Paris to the Pyrenees, with a grand final in the Alps.
The concept remains the same: either a full 16 day sporting event or the opportunity to ride only 8 days or even daily stages.
The new 2010 edition will offer new features to its participants such as a 220 km stage with a night departure….
The map of this new edition is available online at:
http://tourdefranceroller.free.fr/
Registration will open February 15st, and is limited to 19 participants.
"The Tour de France Roller organizers wish everyone all the best for 2010 and hope for your success.
Regards,the organization
The organizers are seeking volunteers to assist them in the following tasks:
_ Editorial
_ Press Relationship
_ Web design and Computer graphics
_ English translations
_ German translations
During the ride from August 7 until August 22 (or for only 8 days), we are looking for some talents :
_ a Cook
_ some drivers
_ a Steward
_ a Photographer
_ a Cameraman
You can contact ller.
us be email at tourdefranceroller@ml.free.fr
or
by phone 0033 634582151
In advance, we want to thank those of you who have the kindness to help us.
the organization of the Tour de France Roller.
rance Roller. |
|
| Naar boven |
|
 |
durk ABEC 9

|
Geplaatst: 17-01-2010 1:56 pm Onderwerp: |
|
|
Wow, this sounds like something for the real skate die-hards! 1300 km's in 16 days and climbing mountains as well. Repsect to skaters that are going to participate in this alternative Tour de France. I think I will not be one of them.  |
|
| Naar boven |
|
 |
bantega ABEC 3

|
Geplaatst: 17-01-2010 9:19 pm Onderwerp: |
|
|
voelde ik me even stoer met mn elfstedentocht 1dag, 220 km ,10m stijging...pffffff |
|
| Naar boven |
|
 |
Nophy ABEC 3

|
Geplaatst: 08-02-2010 5:36 pm Onderwerp: |
|
|
ook voor mij te "hoog" gegrepen..... _________________ Skaten & Duiken!
www.duikgroepen.nl |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: 01-05-2010 11:13 am Onderwerp: News of tour de France roller 2010 |
|
|
Tour de France Roller 2010 leaves for a second edition leaded by Nicolas Grafeille and Yves-Alain Enndewell. The original course was modified to make the event more appealing to long distance skaters. Description, pictures and videos ...
Summary of Tour de France Roller 2009 :
http://tourdefranceroller.free.fr/2010/en_index.html
Group Face Book :
http://www.facebook.com/group.php?gid=117410878272423&v=app_2373072738#!/group.php?gid=117410878272423&v=wall
Registration
Registrations are now opened. We already have and a Dutchman, a Japanese and four French men registered for the full 16 days.
We will meet Caroline Jean on our stage closed to Nantes. Later on, Marc, our mountain skater from the first edition will join us. (You can see from the report made by TF1).
The course
The organization has tried to respect rest period and varying distances, elevation changes and durations of the steps to allow the best condition for everyone.
However, if conditions were to deteriorate, storm, heats, etc. ..., the course could be amended accordingly.
After numerous discussions with prospective participants, we reduced the distance of some stages. Tarbes-Bordeaux is reduced to 195 km with a departure at La Brede and Angers-Saint Nazaire is becoming Chalonnes-Saint Nazaire (145 km). We remind you that long distance stages are mostly on flat ground.
Required Level
In case of problems, whatever they may be, you can take rest in the safety cars and resume whenever you feel like it. This event is a raid and not a race. The goal is to bring everyone to the end. The speed limit is 20 km / h.
Despite long distance rides, this raid is not reserved to elite sportsmen (as stated by Claudia Dubourg: "If I have managed to do it, others can do it too!").
Fees
To answer several skaters, we want to point out that the registration fee (990€) is only covering the cost of the 16 day raid. It does not pay for the recognition (around 4500 km ) nor the organization of the event.
The purpose of Tour de France Roller is to organize innovative non profitable event. |
|
| Naar boven |
|
 |
janneman ABEC 9

|
Geplaatst: 01-05-2010 4:00 pm Onderwerp: elite |
|
|
| Tour de France Roller schreef: | | this raid is not reserved to elite sportsmen.............the registration fee (990€) is only covering the cost of the 16 day raid. It does not pay for...... |
t is maar wat je elite noemt. snap trouwens nog steeds nix van wat je nu voor die duizend pleuri krijgt, maar dit is serieus geld en serieus laaaaaaange afstanden...
niet voor mij! |
|
| Naar boven |
|
 |
Pieter ABEC 1

|
Geplaatst: 02-05-2010 11:01 am Onderwerp: |
|
|
Voor het inschrijfgeld krijg je al het vervoer (niet-skate) plus alle verblijfkosten als je eenmaal in Frankrijk bent aangekomen. Afgezien natuurlijk van de biertjes die je zelf op het eind van de dag wilt drinken, is het dus een soort campingreis all inclusive. Ruim 60 euro per dag als je de 2 weken (16 dagen) meedoet lijkt me niet overdreven duur. De kosten van de heen en terugreis naar Frankrijk en bijkomende kosten komen daar natuurlijk nog wel bovenop.
Maar dan nog blijft het inderdaad een uitdaging voor de echte diehards. Wie moeite heeft met steenkoude nachten in de slaapzak hoog in de bergen (soms), gewekt worden voor 6 uur in de morgen (bijna alle dagen) en dan meteen klaarmaken voor het skaten en de koffer weer pakken (iedere dag) is ongeschikt. |
|
| Naar boven |
|
 |
janneman ABEC 9

|
Geplaatst: 02-05-2010 1:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Pieter schreef: | | Wie moeite heeft met.......is ongeschikt. |
ha ha ha .... het kan zijn dat er mensen daar geen "moeite mee hebben " in de zin dat ze het niet kunnen, maar gewoon iets anders leuker vinden huh. van "ongeschikt" is dan geen sprake.
Het doet me erg denken aan een oude zinsnede van Toon Hermans (caberatier van vervlogen tijden) die zei;" Kamperen is het hele jaar krom liggen om twee weken krom te kunnen liggen"
Een beetje afzien, ok, actieve vakantie; leuk. Maar al je geld en vrije dagen steken in ... nou ja, ehhh veel plezier ermee he.  |
|
| Naar boven |
|
 |
Pieter ABEC 1

|
Geplaatst: 02-05-2010 3:01 pm Onderwerp: |
|
|
¨al je geld en vrije dagen¨
Janneman, als 1000 euro voor 2 weken vakantie al je geld is dan mag ik aannemen dat je momenteel geen inkomen hebt en wellicht in de bijstand zit? Dan zijn vrije dagen toch geen punt voor jou ?
Als je nou die speedboot verkoopt en wat minder post op dit forum (1466) heb je een gelijk een bak met geld en zeeën van tijd.
Wat je daarmee doet bepaal je uiteraard zelf. Fijne vakantie! |
|
| Naar boven |
|
 |
Cowry Skate Expert

|
Geplaatst: 02-05-2010 5:07 pm Onderwerp: |
|
|
Wow, Pieter, pas op... jij kan niet in de portomonnaie van anderen kijken
Maar serieus, ik heb geen dik betaalde baan, en mijn vakantiegeld is dus niet bijster veel, 1000 euro is in mijn geval dus erg veel geld, en er komt dus nog het een en ander bij (voor de reis erheen en weer terug + extra kosten, zoals dat biertje af en toe). Dat voor mij 1000 euro dus veruit het merendeel van mijn beschikbare geld voor vakantie opslokt, betekent dus niet dat ik niet werk, het feit dat jij suggereert dat dat wel zo is, wanneer je maar zo weinig te besteden hebt, vind ik daarom beledigend. Dit staat verder los van het feit dat ik niet in deze tocht geïnterresseerd ben, tenminste, niet om hem zelf te rijden, verder neem ik wel mijn petje af voor degenen die dat wel doen, en ik ken iemand voor wie een dergelijke tocht misschien wel interressant is om te rijden, wat ook de reden is dat ik op dit draadje heb geklikt.
Wat betreft de vrije dagen... ja ik heb wel iets meer dan die 2 weken, gelukkig  |
|
| Naar boven |
|
 |
Pieter ABEC 1

|
Geplaatst: 02-05-2010 7:02 pm Onderwerp: |
|
|
Het was maar een plagerijtje op een regenachtige zondagmiddag hoor, no offense...
"Ongeschikt" was trouwens een verwijzing naar de bekende landmacht reclame.
Tuurlijk is 2 weken skaten verschrikkelijk lang en zijn er duizend goede redenen je kostbare tijd en geld anders en beter te besteden, eens. |
|
| Naar boven |
|
 |
Cowry Skate Expert

|
Geplaatst: 02-05-2010 7:49 pm Onderwerp: |
|
|
Dat het een plagerijtje was, had ik wel door, maar dat nam niet weg dat je met zulke opmerkingen mensen zou kunnen beledigen. Nu kan het mij niet heel erg veel schelen wat iemand van mij denkt, zeker als het gaat om mijn werk, ik ben al lang blij dat ik werk heb, en dat gedeelte over dat ik het beledigend vond, was dan ook ietwat overdreven. Het ging me eigenlijk meer om het principe van wat je met zo'n opmerking, en in dit geval onbedoeld, zou kunnen bewerkstelligen (en ja, als iemand zich erdoor beledigd voelt, dan snap ik dat heel goed, ook wanneer het gaat om iemand die misschien wel van de bijstand moet leven en graag 1000 euro voor een vakantie beschikbaar zou hebben)
En dat van die ongeschikt, die vond ik dan juist weer erg grappig, juist door die linkt met de landmacht
En dat van die duizend goede redenen om niet te gaan, vind ik ook een erg leuke opmerking... Ik moet trouwens erbij zeggen dat ik het ook zou snappen wanneer iemand hiervoor wel het geld ervoor over heeft, zelf geef ik ook mijn geld uit aan vakanties op de skates, alleen dan wel een iets andere vorm, dit jaar gaat het meeste op aan BattleUS gecombineerd met een trainingsweek met het team er achteraan + ook nog even een weekend als 'echte' toerist, in San Fransisco, so I'm the one to speak  |
|
| Naar boven |
|
 |

|
|
| Naar boven |
|
 |
|